Ouders vertellen

Lieve Dorine,

We willen je nogmaals heel graag bedanken voor alle steun die we hebben gehad en nog mogen ervaren.
Dankzij jouw kennis, zorg en begrip zijn we nu al meerdere keren van ver gekomen en hebben we het gevoel dat we alle hobbels die nog komen gaan kunnen nemen. 
Wat zijn wij en school blij met de uitgebreide verslagen en perfecte adviezen! Die zo mooi aansluiten bij Aiden. Jij bent een van de weinige die ons kind echt ziet!

Heel veel liefs Linda en Aiden (en de rest ;) )

Inmiddels kennen wij Dorine al weer een aantal jaar. Twee van onze kinderen hebben met veel plezier een aantal keer deelgenomen aan de plusklas van Dorine. Daarnaast heeft Dorine beide kinderen begeleid op school. Deze begeleiding had betrekking op remedial teaching voor dyslexie, verrijkingswerk en uiteindelijk versnellen op de basisschool. Dorine krijgt de kinderen makkelijk aan het werk, spreekt hun taal, en weet zo bij de kinderen dus precies op de goede knop te drukken. In gesprekken met school laat Dorine zich zien als een professionele gesprekspartner die waar nodig ouders kan steunen in het contact met de leerkracht. Tot slot en niet minder waardevol is de bereikbaarheid van Dorine. Mijn ervaring is dat Dorine heel goed bereikbaar is, altijd snel kan meedenken en voorts snel spijkers met koppen slaat door een goed werkplan neer te leggen en dat vervolgens ook uitvoert. Anneloes Groen, Haarlem

 

Moeder van dochter I:

Onze dochter had in groep 6 eigenlijk de moed al opgegeven. Alleen met heel veel moeite kregen wij haar nog naar school. Maar met de komst van Dorine veranderde er veel voor haar. Dorine zag haar mogelijkheden en ging daarmee aan de slag. Met onze dochter én met school. Dorine ontwikkelde voor school een plan van aanpak en onze dochter werd door haar individueel begeleid. Door het vertrouwen dat Dorine in onze dochter stelde, kreeg zij ook weer vertrouwen in zichzelf.
Wat ons betreft is de kracht van Dorine haar begrip voor het hoogbegaafde kind en de overtuigingskracht die zij heeft om leerkrachten en ouders op een andere manier naar het hoogbegaafde kind te laten kijken. De bijzonder prettige samenwerking en haar deskundige advies heeft ons allemaal geholpen.

 

Moeder van zoon L en dochter R:

Toen onze dochter geboren werd, was het al snel duidelijk dat zij een pittige tante was. Alles ging snel. Toen haar twee jaar oudere broer leerde lezen in groep 3, bleek zij in een zelfde tempo ook te leren lezen en rekenen. In groep 2 ging zij naar een andere school met een fantastische juf die haar voldoende uitdaging gaf. Helaas ging het in groep 3 mis. Zij verveelde zich stierlijk en raakte eigenlijk in verwarring door het leren lezen met hakken en plakken.

Ook ging zij zich al snel conformeren naar de groep. Juf stelde voor haar didactisch te laten testen. Onze dochter bleek een enorme ontwikkelingsvoorsprong te hebben. Zij is toen bij Dorine de plusklas gaan volgen, als bijna enig meisje in de groep. Dit was haar redding. Eindelijk gingen haar oogjes glanzen en waren haar wangetjes rood van inspanning. Ik vroeg haar een keer of zij trek had waarop zij antwoordde:’nee mama, mijn hoofd heeft geen honger meer”! Dorine heeft samen met school een verrijkingsprogramma opgezet en ons allemaal begeleidt in de omgang met dochterlief. Als snel stelde zij voor om onze dochter te laten versnellen.

Juist als expert op dit gebied, maar ook als ervaringsdeskundige heeft Dorine zowel ons als school hier goed in geadviseerd en ondersteund.

Inmiddels is onze dochter liefdevol opgenomen in de volgende groep en verzorgt Dorine wederom het juiste verrijkingsmateriaal wat precies bij dít kind, met haar manier van denken, past. Juf neemt contact op met Dorine als zij ergens tegenaan loopt en ook voor ons staat zij altijd klaar met haar kennis en kunde!

Maar…ook de grote broer die tot op dat moment heel “gewoon” scoorde op school werd door Dorine getoetst. Ook hij bleek een voorsprong te hebben, wat hij echter niet op school liet zien. Hij bleek een onderpresteerder, geen verlegen dromer, maar een visueel ingesteld kind die anders leert en denkt dan het reguliere schoolsysteem.

Dorine is een aantal maanden met hem gaan werken en heeft hem structuur en vertrouwen gegeven. Zij heeft de juffen geholpen hoe zij deze jongen kon begeleiden. Toen hij de moeilijkere opdrachten kreeg blijk hij ineens wél met plezier zijn taken af te krijgen. Hij heeft geleerd hoe hij zaken dient aan te pakken, altijd via één vaste methode. Hij heeft inzicht gekregen hoe hij denkt en welke manier van leren bij hem past. Ook bij zoonlief weet Dorine iedere keer precies het juiste advies te geven. Inmiddels is hij een stoere puber geworden, die vrolijke en zelfverzekerd in het leven staat en een prachtig rapport heeft met super scores!

Wij zijn erg blij dat Dorine op ons pad is gekomen om ons hele gezin én school met raad én daad bij te staan, zodat onze kinderen kunnen zichzelf kunnen zijn.